Avtor / Sporočilo

Potapljanje v Rdecem morju

habibti
Administrator foruma


Pridružen/-a: 16.01. 2008, 15:36
Prispevkov: 2069
Kraj: Sharm El Sheikh
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 01 Avg 2008 10:49     Naslov sporočila:

Argentina, cakamo na porocilo Very Happy
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Argentina



Pridružen/-a: 18.07. 2008, 21:12
Prispevkov: 25
Kraj: Lugano-CH
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 01 Avg 2008 17:47     Naslov sporočila:

Na koncu ni bilo jezero ampak bazen, kjer smo se učili fotkat pod vodo. V glavnem kar klavrno poročilo. Na polovici slik je pol moje noge ali pa ena joška, ker nisem bila pri miru ko sem slikala. Res je da je pri diving-u malo lažje ko imaš tistih 30 kg opreme na sebi in te ne nosi sem in tja.
Bo treba še kar malo trenirat do počitnic.
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
habibti
Administrator foruma


Pridružen/-a: 16.01. 2008, 15:36
Prispevkov: 2069
Kraj: Sharm El Sheikh
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 01 Avg 2008 18:14     Naslov sporočila:

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
suzy



Pridružen/-a: 21.01. 2008, 18:45
Prispevkov: 125
Kraj: grosuplje
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 01 Avg 2008 19:06     Naslov sporočila:

zabavna.......kot vedno Very Happy Smile Very Happy .skoda da ne morem s tabo...
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Argentina



Pridružen/-a: 18.07. 2008, 21:12
Prispevkov: 25
Kraj: Lugano-CH
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 01 Avg 2008 23:56     Naslov sporočila:

Medve bova itak naslednje leto snorkljale po Primorski.......kar začni se pripravljat. Sem zihr da bomo, pod vplivi hektolitrov sangrije, tudi mi videli kakega "sharka" v Piranskem zalivu.....da o drugih ri-ri-ri-ribicah ne govorim. Ah ja....upam da pride tudi Rudi s teboj. Ga bomo naučile plavat.
Off topic - si zaslužim rumeni karton.
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Panter



Pridružen/-a: 07.05. 2008, 19:20
Prispevkov: 80
Kraj: Sharm El Sheikh
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 02 Avg 2008 11:34     Naslov sporočila: Morski pes kitovec

habibti, mam mal casa Very Happy ...evo prevod

Morski pes kitovec

Ko se morska voda ogreje, so prihodi morskih psov kitovcev vse pogostejši, kar navdušuje društvo potapljačev v Sharmu. V Ras Mohamedu in Tiranu so takrat glavna tematika pogovorov poleg kita kladivarke le opažanja novih morskih psov.

Te vrste psov, njegovi velikost navkljub ne kažejo pomembne nevarnosti človeku. Prepogosteje se namreč posplošuje o morskih psih kot o smrtonosnih napadalcih. V bistu pa so morski psi pravzaprav nenapadalna bitja in se lahko celo igrajo z potapljači. Potapljači in šnorklarji lahko brez problemov plavajo z temi "velikimi ribami", pazijo naj le na njegovo repno plavut!

V primerjavi z ostalimi vrstami psov iz tega reda (Orectolobiformes), ki se zadržujejo pri dnu oceana, se morski pes kitovec zadržuje bolj na odprtem morju. Študije so dokazale, da jim ustreza bolj topla voda, ki pa je predvsem na površju (21 -30C), obogatena z planktonom. Večinoma se pojavlja na odprtem morju, pogosto pa se pojavi tudi ob obali, včasih zaide tudi v zalive in atole.
Za kitovce se predvideva, da se pogosto selijo, vendar trenutno ni dokazov, ki bi podpirali to hipotezo.


Prevodu bi dodal le, da so morski psi lahko nevarni, če zaznajo vonj po krvi. zraven bi dodal še link, ki vam nekaj več pove tudi o zgoraj omenjenih kladivarkah. Je v angleščini, če bo kdo rabil prevod, se lahko zmenmo Laughing Laughing

http://simple.wikipedia.org/wiki/Hammerhead_shark

Lep pozdrav, Panter
_________________
رثجا
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
habibti
Administrator foruma


Pridružen/-a: 16.01. 2008, 15:36
Prispevkov: 2069
Kraj: Sharm El Sheikh
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 06 Dec 2009 08:28     Naslov sporočila:

Že dolgo nisem ničesar napisala v to zelo pomembno temo. Rdeče morje je eno najbolj popularnih potapljaških točk na svetu. Poleg neskončne vrste rib in prečudovitih koral predstavlja veliko prednost tudi toplo in sončno vreme v Egiptu skozi vso leto. Temperatura morja je pozimi približno 17 stopinj (so odstopanja glede na zunanjo temperaturo), poleti v najbolj vročih mesecih pa bi jaz temu rekla vroča kopel Smile
Za tiste, ki se še niso opogumili, vključno z mano, pa je snorkljanje alternativa, saj je s preprostim plavanjem po Rdečem morju možno videti ogromno. To so spoznali številni, ki so že bili v Egiptu. Morski akvarij v živo je nekaj neprecenljivega in fantastičnega ter predstavlja posebno doživetje za marsikoga.
Sharm El Sheikh, Dahab, Hurghada, Marsa Alam je le nekaj od številnih drugih potapljaških točk v Egiptu. Za tiste "boljše" oziroma bolj izkušene potapljače nudijo možnost potapljaškega safarija. Z ladjo se odpravijo bolj "globoko" v Rdeče morje, kjer se potapljajo ponavadi 7-10 dni. Od dnevnih potopov, nočnih potopov do posebnih, malce zahtevnejših, potopov ladijskih razbitin. Nekaj znanih razbitin je možno videti tudi brez daljšega potovanja z ladjo.

Zakaj vam to pišem? Ponovno sem prišla v stik z mojim dobrim prijateljem, ki je eden boljših potapljaških inštruktorjev v Sharm El Sheikhu. Fant je tudi član potapljaške zbornice in sodeluje v vseh zahtevnejših potapljaških projektih, za katere so potrebni le najboljši potapljači v Egiptu.
Z njim sem že sodelovala in Slovenci so bili izredno zadovoljni z njim in njegovim profesionalnem pristopom do potapljačev, izkušenih in manj izkušenih.
Pripravljen je sodelovati in nuditi dobre cene za naše potapljače in snorkljače Smile
Priporočam ga tudi za potapljaške tečaje, ki jih opravlja v skladu s PADI zahtevami in licencami.

Za vse tiste, ki vas zanima, mi pošljite e-mail in vas bom direktno povezala z njim!

Spletna pošta: info@nefertari-oriental.eu
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
habibti
Administrator foruma


Pridružen/-a: 16.01. 2008, 15:36
Prispevkov: 2069
Kraj: Sharm El Sheikh
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 07 Dec 2009 13:51     Naslov sporočila:

Ladijske razbitine/potopljene ladje

Potapljanje na potopljenih ladjah je za vsakega potapljača svojevrstno doživetje Nekaj svetovno znanih potapljaških točk do ladijskih „razbitin” je lociranih nedaleč od obale Sharm El Sheika.
Med bolj ohranjene in zanimive zagotovo sodi angleška vojaška tovorna ladja Thistlegorm, ki so jo nesrečnega 6. oktobra 1941 potopile nemške bombe.

Izlet do svetovno znane ladijske razbitine iz druge svetovne vojne, Thistlegorm, traja približno 3 ure vožnje z ladijo.
Potopljen parnik Dunraven je druga svetovna znana potapjaška »razbitina« . Obe svetovno znani potpljeni ladji imata zanimivo zgodovino.
Če vreme dopušča, se je mogoče potapljati na nekaterih manj znanih rabitinah v bližini otoka Tiran in nacionalnega parka Ras Mohamed.

SS Thistlegorm
Svetovno znana ladijska razbitina SS Thistlegorm se je potopila leta 1941 v območju Sha'ab Ali v Sueškem zalivu.
Na območju severnega Rdečega morja so namreč v začetku druge svetovne vojne potekale pomembne bitke med Nemci in Angleži. Za Thistlegorm dolgo ni bilo znano, kje pravzaprav sploh je. Ladjo so odkrili šele pred dvema desetletjema, na njenem krovu pa je še vedno veliko vojaških tovornjakov, motorjev in celo železniški vagoni, večina strelnega orožja in manjših predmetov pa je, žal, v različnih zbirkah.
Zaradi velikosti posameznih kosov se je njegov tovor skoraj v celoti ohranil in to skoraj nedotaknjen. Dostop do motorjev in tovornjakov v trupu ladje je zahteven, zato je potop primeren predvsem za bolj izkušene. V ladji so našle zavetje številne jate rib, ponekod pa so jo že obrasle korale. Leži na globini 30 metrov, zaradi močnih vetrov in tokov pa je sidranje povsem nemogoče. Vse potapljaške ladje se z vrvjo navežejo na potopljeno ladjo.

Thistlegorm je zgradil Joseph Thompson & Sons of Sunderland. Prvič je zaplula Junija, leta 1940. Dolga je bila 126,5m, težka pa kar 4898 ton. Poganjal jo je motor s tremi cilindri, ki je generiral 365 konjskih moči. Bila je ena izmed tako imenovanih Thistle ladij, s katerimi je upravljalo podjetje Albyn Line. Že od vsega začetka jo je uporabljala Britanska vlada, med drugim tudi za vojaške naloge.

Zgodovina Thistlegorm-a
Uradni podatki o zgodovini podjetja Albyn Line razkrivajo, da je bil Harry Bansall dobro povezan z podjetjem. Predlagan je bil kot peti inženir nove ladje, kmalu po tem, ko je za to zaprosil, pa čeprav je imel šele 18 let. Sledi o fotografijah ladje, vsaj uradnih, iz časa njene plovbe na žalost ni.
Imenovali so jo tudi Armed Freighter, kar pomeni oborožena tovorna ladja. Imela je namreč dodatno strelno palubo nad delom krme. Kljub temu pa je imela pomanjkanje orožja. Vse kar je lahko ščitilo Thistlegorm sta bila stari 4.7" top in strojnica velikega kalibra. Njena glavna naloga je bila plovba v USA, kamor je dovažala jeklo in letala. Na drugem mestu je bil transport žita v južno Ameriko in na tretjem plovba v zahodno Indijo, od koder je izvažala sladkor in rum.
Med njeno drugo plovbo se je kapitan odločil, da izvede vajo streljanja s topovi. Smešni topovski mehanizem ni bil dovolj dober in nadomestili so ga z drugim, ročnim mehanizmom. To pa je pomenilo, da je moral nekdo obračati topovsko cev z lastnimi rokami. Že po prvem strelu je mehanizem zatajil in naboj se ni vžgal. Takšni slepi vžigi so vedno nevarni, kajti naboj lahko vsak čas eksplodira. Ravno zaradi takšnih primerov je bila na strelnem mehanizmu nameščena dolga vrv, ki je omogočala strelcu, da je bil med strelom na varnem, v zaklonišču poleg krme. Testiranje topa se ni dobro končalo in je močno poškodovalo ladjo. Thistlegorm je odšla na popravilo v Clyde. Predno je bila spet pripravljena za prevoz tovora sta minila dva meseca.

Usodna plovba
V Maju, leta 1941 je bila Thistlegorm v svojem matičnem pristanišču mesta Glasgow, kjer so natovarjali, da bi oskrbela osmo armado. To je bila seveda skrivnost in javno se je plovba imenovala ''MT'' (Motor Transport). Na ladjo so natovorili granate, tovornjake, prikolice, vojaške avtomobile, rezervne dele, BSA motorna kolesa, letalsko opremo in rezervne dele ter strelivo in drugo vojaško opremo. Da bi prihranili čim več tovornega prostora, so motorna kolesa naložili na tovornjake. Ker podjetje Albin Line ni moralo brez komercialne žilice je izrabilo priložnost, da obenem dobavi egipčanskim železnicam še dva seta vlakov. Ker je bila Thistlegorm klasificirana kot oborožena tovorna ladja je imel kapitan William Ellis, kateremu so pravili tudi Skipper (skakač), na krovu ekipo devetih vojakov, ki so rokovali z orožjem. Drugega Junija, 1941 je ladja zapustila pristanišče v Glasgow-u in zaplula ob angleški obali proti jugu. Večina severne mediteranske obale je bila takrat pod okupacijo, to pa je pomenilo dolg ovinek na poti. Po oskrbi z gorivom v Capetown-u so pot, skupaj s 4190 tonsko jadrnico nadaljevali ob vzhodni obali Afrike, dokler niso prispeli v Rdeče morje.

Potop Thistlegorm-a
Ko so prispeli do Sueškega prekopa, se je iztekal tretji teden v Septembru in Thistlegorm je moral po navodilih narediti varnostni postanek, ter počakati nadaljnja navodila. Vse kar je sedaj posadki preostalo, je bilo čakanje. Na prehod skozi kanal je vplivalo več faktorjev: sovražnikova letala, prioriteta tovora in čas pripravljenosti na čakanje ostalih ladij. Ker v bližini ni bilo sovražnikovih ladij, pa tudi ne sovražnikove zračne aktivnosti, ali pa je bila ta zelo poredka, so se odločili nadaljevati pot. Razmere so se kmalu spremenile, potem ko so Nemci dobili informacijo, da velika ladja, verjetno Queen Mary, pluje skozi sueški prekop s 1200 britanskimi vojaki, namenjenimi na severnoafriško obalo.
Nemci so imeli relativno novo tehnologijo za nočno letenje, Henkel He 111. II/Kg26 (druga skupina 26. Kampf eskadrilije), ki je bila locirana na Kreti, je dobila informacijo o možni prisotnosti velike ladje. Njihova naloga je bila ladjo poiskati in uničiti. 5. Oktobra 1941, ob 22:50 sta dva dvomotorna Henkel-a preletela severno obalo Egipta ter v iskanju svoje nagrade letela od vzhoda proti zahodu in obratno. V jasni mesečini sta brez uspeha iskala veliko ladjo, vse dokler ni postal nivo goriva že kritičen. Ko sta se ravnokar hotela vrniti ''praznih rok'', je eden od pilotov opazil ladjo. Obrnil je proč od ladje, z namenom, da bi dobil čim boljši strelski položaj in kontinuirano zgubljal višino. Prišel je nizko nad morsko gladino in bližajoč se ladji odvrgel dve bombi natanko na most.
Eksplozija je detonirala velik del municije na ladji in je bila tako močna, da je dve lokomotivi spiralno vrglo v zrak, ladjo pa je razparalo kot pločevinko. Še danes zgleda, kot bi kdo enostavno olupil prednji del krova, kar vzbuja začudenje pri mnogih potapljačih. Ladja se je takoj začela potapljati in posadka hitro zapuščati ladjo. Nekaj jih je popadalo v morje, medtem ko so poskušali v čim krajšem času splaviti rešilne čolne. Nek poškodovan moški je bil ujet na goreči palubi in je potreboval takojšnjo pomoč. Član posadke Angus McLeay si je ogrnil gola stopala z nekaj cunjami in stekel čez vroče jeklene plošče, da ga je rešil. Za to dejanje je bil odlikovan z medaljo za hrabrost.

Ladja je potonila 6. Oktobra 1941, ob 01:30. Kapitana Ellisa in druge preživele so rešili (HMS Carlisle) in prepeljali na Suez, kjer je sporočil, da so štiri člani posadke (od devetintridesetih) izgubili življenje, prav tako tudi pet od posebne skupine devetih vojakov. Kapitan Ellis je pozneje od kralja George-a VI prejel nagrado za vojne usluge.

Ladja danes
Britanske ladje na mestu, kjer je potonila Tistlegorm, spuščajo svoje zastave v znak spoštovanja tistim, ki so takrat izgubili življenje. Ladja je bila nedotaknjena vse do zgodnjih petdesetih let, ko jo je odkril Jacques Cousteau. Na površje je potegnil različne stvari, med drugim enega od motornih koles, nekaj kapitanovih predmetov in ladijski zvonec. Seveda je Februarja 1956 National Geographic v svoji oddaji jasno pokazala ladijski zvonec na prvotnem mestu, vključno s potapljači. Vsekakor pa je bila ladja veliko bolj ohranjena, dokler je niso obiskali moderni Scuba potapljači. Jacques Cousteau ni hotel razkriti pozicije ladje in jo je nekoč ponovno obiskal ponoči. Vse se je spremenilo v zgodnjih devetdesetih letih, ko je na ladjo naključno naletela skupina potapljačev. S tem so ponovno odkrili eno najveličastnejših podvodnih razbitin vseh časov.
Dejstvo je, da ta ladja privlači potapljače bolj kot katera koli druga podvodna razbitina na svetu. Odkar je bila ponovno odkrita v zgodnjih devetdesetih letih, je postala glavna potapljaška atrakcija na svetu.
Kar naredi to ladjo tako posebno, je kombinacija različnih faktorjev. Kljub znatni poškodbi ladje na mostu, je glavni del ladje odlično ohranjen. Potem je tukaj tragična zgodba o ladji, začinjena z vojno in junaštvom. Ne smemo pozabiti, da je bilo tudi pri potopu Titanika nekoč veliko nejasnosti. Tukaj so še obstoječe razmere: ugodna klima, relativno topla voda, odlična podvodna vidljivost in maksimalna globina le 32 metrov. Kaj bi še lahko pričakovali od podvodne razbitine? Povrh vsega pa je tu še svetovni tovor, ki nikogar ne pusti ravnodušnega. Gre namreč za pravi podvodni muzej druge svetovne vojne.

Pomembno:
IME: Thistlegorm.
DIMENZIJE: d=126,5m.
KRAJ: Sha'ab Ali.
KOORDINATE: 27° 49' 03" N, 33° 55' 14"E.
NAJVEČJA GLOBINA: 31m (motor).
NAJMANJŠA GLOBINA: 10m (most).
TOK: Srednji.
VIDLJIVOST: 25-30m
Vir: http://users.volja.net/markom02/thistlegorm.html

Thistlegorm je raj za navdušence potopljenih razbitin. Poleg koral in številnih vrst rib to območje privlači barakudo in predstavlja lovišče za veliko tuno in hlastača.















Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ALENKA206



Pridružen/-a: 16.02. 2008, 12:12
Prispevkov: 139
Kraj: NOVA GORICA
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 09 Dec 2009 20:18     Naslov sporočila:

Surprised Uaaa svaka čast vsa cast lepo branje, še lepše fotke
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MihaT.



Pridružen/-a: 12.06. 2009, 08:26
Prispevkov: 31
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 10 Dec 2009 09:11     Naslov sporočila:

Ja, res zanimivo Smile
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
habibti
Administrator foruma


Pridružen/-a: 16.01. 2008, 15:36
Prispevkov: 2069
Kraj: Sharm El Sheikh
Odgovori s citatom
PrispevekObjavljeno: 10 Dec 2009 11:10     Naslov sporočila:

Prevajam še zanimivo besedilo o potopljenemu parniku Dunraven Very Happy Upam, da bom kmalu Cool
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2

 


Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu